[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 212»
Форум » Проект "Рівний доступ до якісної освіти" » Освітня політика (далі ОП) » Освітня політика (завдання форуму)
Освітня політика
dnloippoДата: Четвер, 03.12.2009, 13:08 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 6
Репутація: 1
Статус: Offline
Завдання для роботи у форумі
1.Прочитайте запропонований теоретичний матеріал, відправлений Вам на особисту електрону скриню. Запропонуйте своє визначення поняття освітньої політики навчального закладу.
2.У рамках реформування освіти державна освітня політика диктує стандарти освітнім установам. Освітня політика навчальних закладів реалізує їх, виконуючи державне замовлення. Одночасно навчальні заклади можуть подавати замовлення державі на розробку нових стандартів, аналізуючи при цьому замовлення споживачів освітніх послуг ( учнів, батьків).
Пропонуємо проаналізувати, користуючись методикою мета - плану, взаємообумовленість освітньої політики навчального закладу і освітньої політики держави.
 
AndreyДата: Четвер, 03.12.2009, 16:09 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 12
Репутація: 0
Статус: Offline
У визначенні поняття освітньої політики в першу чергу повинні базуватися такі чинники, при яких комфортно вудчував себе кожен учасник навчально-виховному процесі. Тому, освітньою політикою можна вважати рівень управлінських рішень між державою та закладом освіти на досягнення певних цілей.
Освітня політика будь-якого навчального закладу повинна базуватися на таких засадах:
1. Кожна дитина для вчителя неповторна особистість.
2. Школа повинна стати для дитини домом.
3. Навчальний зміст повинен відповідати психологічному складу учнів і життєвим потребам суспільства.
4. Створення умов для максимального розвитку фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей дітей, забезпечення охорони їхнього життя, здоров’я і прав.
На жаль, взаємообумовленість освітньої політики навчального закладу і освітньої політики держави на сьогодня не задовольняє ні дітей, ні педагогів.
Так, на даний момент (хоча безперервно йдеться мова про інтерактивні форми роботи, індивідуальний підхід) для багатьох вчителів учні - це маса, колектив, який повинен діяти і мислити однаково. Цьому сприяють і норми наповнюваності класів.
2. Заробітня плата вчителя не стимулює його ставитися до педагогічної діяльності як до життєвого покликання, тому школа - це місце, де діти отримують тільки певну кількість знань.
3. Сучасні навчальні плани відрізняються багатопредметністю, але програми перевантажені матеріалом, надмірність якого гальмує засвоєння його учнями.
4. Недостатнє фінансування освіти призводить до того, що грубо порушуються санітарні норми в школі.
 
Ольга_ПетровнаДата: П'ятниця, 04.12.2009, 11:23 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
На наш погляд, освітня політика навчального закладу - це система роботи навчального закладу у взаємодії з іншими соціальними службами та суспільними інститутами, метою якої є надання освітніх та просвітницьких послуг суспільству, формування соціально зрілих, фізично та психічно здорових поколінь молоді.
З точки зору держави школа не задовольняє її замовлення, бо якість навчання за останні 5-10 років знизилася.
З іншого боку школи не задоволені освітньою політикою держави.
По-перше, не можна сподіватися на суттєві зміни, вкладаючи мінімум коштів. Це стосується заробітної плати вчителя, завдяки якій він не може віднести себе до середнього класу, забезпечення шкіл різноманітними засобами навчання, фінансування позакласних занять, гуртків, курсів за вибором тощо.
По-друге, молодь повинна перш за все розуміти, для чого вчитися взагалі, для чого вивчати той чи інший предмет. Досвід старших друзів доводить, що багато знань не затребувані, що не знання, а уміння відчути, яка діяльність принесе прибутки, уміння спілкуватися з потрібними людьми - основа достойного існування.
По-третє, якими б новітніми методиками не оволодівали вчителі, учні за рекордно короткі терміни повинні засвоїти величезний об"єм знань та оволодіти навичками їх застосування. Нова програма значно розширена, кількість годин зменшена до мінімуму. Як правило, закріплення знань відбувається вдома. Звідси перевантаження, погіршення здоров"я тих дітей, які намагаються добре вчитися.
На мій погляд, на державному рівні все залежить від розвитку економіки. Це має забезпечити робочі місця молодим людям, вони відчують необхідність знань. Це забезпечить достойне фінансування шкіл, позашкільних організацій, достойну оплату праці вчителя. Це найчастіше від нас не залежить.
В школах зараз працюють фанати своєї справи. Що ще вони можуть зробити, щоб задовольнити потреби держави? Вчасно помітити, допомогти розвинутися здібностям дитини. Для цього треба постійно підвищувати свій професійний рівень не тільки як фахівців з предмету, а й як психологів. Треба негайно оволодівати інформаційно-комунікаційними технологіями, бо діти вже ними володіють. Треба знайти спосіб привернути до школи увагу людей, які б могли покращити її фінансове становище. Це зробить може людина, яка має підприємницьке чуття, а таких серед вчителів майже немає
 
AndreyДата: П'ятниця, 04.12.2009, 11:53 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 12
Репутація: 0
Статус: Offline
Шановна Ольго Петрівно! Наші погляди на освітню політику держави і навчального закладу повністю співпадають, але стосовно "фанатів своєї справи" можна подискутувати.
 
МетодистДата: П'ятниця, 04.12.2009, 15:14 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Шановні колеги!
Я рада співпрацювати з небайдужими людьми, яким болить доля освіти.
Дуже сподіваюсь на нашу роль у вирішенні таких важливих проблем.
 
ВикторияДата: П'ятниця, 04.12.2009, 15:19 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Освітня політика- це ряд дій, направлених на досягнення інтелектуального, культурного, духовного, суспільного, економічного розвитку суспільства, а як наслідок і розвитку держави. Безумовно, якими б досконалими не були освітні програми, без потужного фінансування неможливо досягти основної мети, цілей, про які зазначено вище. Основними пріорітетами освітньої політики вважаються якість, ефективність, рівність. Про яку якість і ефективність ми говорим, коли матеріально-технічне забезпечення ЗНЗ на низкому рівні (крім декількох), коли заробітна плата не може задовольнити потреб вчителя (коли він змушений працювати більше ніж на ставку) та ін. ... Освітня політика навчального закладу відображає освітню політику держави. Чим якісніше і ефективніше освітня політика держави, тим якісніше і ефективніше політика навчального закладу, тим кращій фінансовий результат від діяльностісуспільства, що веде до збільшення бюджету країни та рівня життя населення. Тому можемо зробити певні висновки...

Додано (04.12.2009, 16:19)
---------------------------------------------
Нажаль доля освіти залежить не тільки від нас самих шановні колеги! Сподіваємося на креще!

 
AndreyДата: П'ятниця, 04.12.2009, 15:30 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 12
Репутація: 0
Статус: Offline
Так, я цілком з Вами погоджуюсь, що освітню політику творять не педагоги і не від них вона залежить
 
Методист1396Дата: П'ятниця, 04.12.2009, 15:50 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
З приводу державної освітньої політики та освітньої політики навчального закладу хочу зазначити наступне:
- школа в усі часи була і залишається моделлю, дзеркалом, у якому відбиваються життя і проблеми суспільства;
- це є важливим чинником управління змінами суспільства;
- має забезпечити учням якісну освіту з урахуванням індивідуальних особливостей, батькам – упевненість за долю їх дітей, а працівникам освіти – гідні умови для самореалізації.
Я згоден з тим, що освітня політика держави і освітня політика навчального закладу взаємообумовлені: держава диктує стандарти, а школа, окрім того, що реалізує їх, ще й створює власну модель управління, впроваджує в навчально-виховний процес новітні технології, формує високодуховну, фізично здорову особистість.
Тому я вважаю, що ефективність державної політики в галузі освіти визначається сьогодні якістю шкільної освіти, бо вона є фундаментом для вищої школи, науки, державотворення.
 
AndreyДата: П'ятниця, 04.12.2009, 16:37 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 12
Репутація: 0
Статус: Offline
Добре підмечений той фокт, що школа та і взагалі освіта є дзеркалом, в якому відбивається життя і проблеми суспільства. Як говорять:"Все починаеться з освіти". На даний час держава нібито і приділяє увагу освіті, та ця увага обходить школу боком
 
АгеевДата: Субота, 05.12.2009, 13:07 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Освітня політика – це, передусім, політика, що забезпечує розвиток і функціонування системи освіти. Вона спрямована на забезпечення суспільства знаннями, необхідними для суспільного розвитку. Наші сусіди розглядають освіту як основу модернізації суспільства, тоді як у нас в Україні освіту сприймають просто як одну із галузей народного господарства. Якщо ми хочемо досягнути реальних змін у нашій освіті, то маємо пам’ятати, що ці зміни мусять відбуватися в усій освітній політиці, яка торкається як соціально-економічної та інформаційно-технологічної політики, так і всієї сфери нашого суспільного життя. Без належного фінансування навчальних закладів з боку держави, всі зміни в освіті залишаться тільки на папері та на нашому форумі.
Що ми маємо:
- мізерне фінансування;
- застарілу радянську матеріальну базу;
- величезний обсяг бумажної рутини;
- вчителів пенсіонерів.
 
directorДата: Субота, 05.12.2009, 15:51 | Повідомлення # 11
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Освітня політика - це політика, яку здійснює держава в освітньому просторі, яка дає можливість здійснювати неперервний процес удосконалення здібностей та поведінки особистості й формує інтелектуального, культурного, духовного, суспільного, економічного розвитку суспільства та держави. Я повнісю приєднуюсь до слів професора Вільнюського педагогічного університету Рімантаса Желвіса, кий визначив, що політика - це те, що можуть вирішити робити, чи не робити особи, які приймають рішення. Щоб реформування освіти було якісним, воно повинне фінансуватись належним чином з Державного бюджету, а не триматись на ентузіазмі вчителів. Виходячи з цього, можна зробити висновки, що держава не задовільнена якістю навчання, а школи не задоволені освітньою політикою держави.
 
МайраДата: Субота, 05.12.2009, 19:11 | Повідомлення # 12
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Освіта - один із головних чинників, котрі реально визначають майбутнє нації. Виходячи з цього, освітня політика держави - це політика, яку скеровано на безперервний процес розвитку та вдосконалення здібностей та поведінки дитини або дорослого, результатом якого є реалізація особистісного потенціалу людини та забезпечення її соціальної зрілості. Це - найголовніше, хоча, до цього визначення, звичайно, можна багато додати. На мою думку, на сучасному етапі стовідсотковій ефективності в побудові та реалізації освітньої політики заважає відсутність повноцінного зворотнього зв"язку між державою та школою, бо приймають рішення теоретики, а ріалізують їх - практики.
 
SweetLanaДата: Субота, 05.12.2009, 19:32 | Повідомлення # 13
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Освіта - це фундамент розвитку і процвітання будь-якої держави. Міцність цього фундаменту залежить від того що держава сьогодні в нього вкладає. Процес "вкладання" і є освітньою політикою. Якщо держава встановлює стандарти освітнім установам, вона повинна забезпечити ті самі освітні установи необхідними коштами для досягнення ціх стандартів. Я погоджуюсь майже з усіма учасниками цього форуму. Для реформування освіти потрібні не балачки і обіцянки, а 1)чіткий план втілення реформ, 2) потужне фінанансування для реалізації освітніх проектів, для 3) залучення молодих перспективних педагогів, які, нажаль, не мають великого бажання працювати в освіті після закінчення університетів, тому що не мають мотивації. Тількі після низки конкретних дій держава отримає якісну освіту, а навчальні заклади задовільнять потреби дітей та їх батьків.
І те що ми з Вами беремо участь у цьому проекті говорить про те, що "лед тронулся".
 
novnatДата: Субота, 05.12.2009, 20:12 | Повідомлення # 14
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Освітня політика - це процес, що має такі характерні складові:
- визначення цілей та намірів;
- прийняття рішень та програм дій;
- впровадження їх у життя;
- аналіз результатів цих дій.
Освітня політика навчального закладу – це цілеспрямований процес, скерований на забезпечення повноцінного функціонування школи.
Державна національна програма «Освіта України в ХХІ столітті» - державний основоположний документ, що утверджує у ХХІ ст. пріоритет освіти в державній політиці у зв’язку з кардинальними змінами в соціально – політичному житті країни. Програма є свідченням рішучості й волі держави взяти на себе відповідальність за сьогодення і майбутнє освіти. Тому країна ставить перед освітою принципово нові завдання, відкриваючи творчі можливості створення різноманітних моделей загальноосвітніх закладів, які можуть удосконалювати, перебудовувати роботу всіх своїх ланок, а також розширяти самостійність, як у фінансово – господарчій діяльності, так і в питаннях організації управління, освітнього планування. Ідеться про змістовне, організаційно – управлінське і методичне оновлення школи, мета якого - ефективне й результативне виконання соціального замовлення держави. А нашій державі потрібні такі школи, в яких будуть створені умови для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів, самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя.
Сьогодні навчальні плани повинні бути досить варіативними (не тільки профілізація класів, введення нових спецкурсів та факультативів). Учень має право вибору предметів, з якими планує пов’язати свою долю, або певний напрям майбутньої роботи, оволодіти предметами знання яких, допоможуть йому стати - професіоналом.
Найбільша ефективність розвитку шкіл залежатиме від того, якими будуть держава і суспільство, наскільки ступінь їхньої зацікавленості в кінцевому результаті буде підкріплюватися практичними кроками та головне ресурсною підтримкою. Звичайно, вчителям для створення найсприятливіших умов інноваційного навчально- виховного процесу потрібне сучасне матеріально - технічне забезпечення. В наш час швидко змінюваного інформаційного суспільства неможливе повноцінне використання інформаційних технологій за недостатньою кількістю, або відсутністю комп’ютерів (Інтернету).
 
ElenaДата: Неділя, 06.12.2009, 13:19 | Повідомлення # 15
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
В усі часи держава приділяла особливу увагу системі освіти. Що найперше завдання освітньої політики на сучасному етапі - досягнення сучасної якості освіти, його відповідності актуальним і перспективним потребам особи, суспільства і держави.
Як свідчить досвід західних країн, неможна збудувати демократичне суспільство без докорінного реформування освіти.
Незважаючи на те, що за період побудови нової держави школи і освіта в цілому зазнали фундаментальних змін: деідеологізації, зосередження на змісті освіти, інноваційності педагогічних технологій, впровадження ЗНО, моніторингу знань, рудименти попередньої концепції освіти залишаються й сьогодні. Це насамперед надмірний обсяг знань, який школи пропонують для засвоєння. Програми перевантажені, і тут треба згадати про фізичне та психічне здоров’я учнів та про те, що 60-70% знань, здобутих у школі, людина може жодного разу не використати впродовж усього життя.
Недостатнє фінансування закладів освіти призводить до формування негативних тенденцій в освіті, а саме, відсутності умов для максимального розвитку фізичних, інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
Та і заробітна плата педагогів бажає бути кращою: такою, щоб стимулювала вчителя до творчої інноваційної діяльності.
 
Форум » Проект "Рівний доступ до якісної освіти" » Освітня політика (далі ОП) » Освітня політика (завдання форуму)
Сторінка 1 з 212»
Пошук: